Thanks so much to all viewers, likers and followers.
Hope that this little blog of mine will create smile =D and enjoyment as well as tie our ukhuwah in a good way.

Sunday, 27 February 2011

Manchester: Majlis Penyerahan Sumbangan Sek. Malaysia

1. Hari Ahad lepas (20 Feb 2011) hubby dan 4 orang lagi member bertolak ke Manchester untuk attend satu majlis penyerahan sumbangan oleh Pengerusi Kelab Umno Luar Negara, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek kepada 9 buah Sekolah Malaysia di UK. Rasanya hampir kebanyakan wakil Kelab Umno serata UK dan Sekolah Malaysia hadir dalam majlis tu.  


2. Dari Soton, antara yang pergi termasuk Pengetua Sekolah Malaysia Southampton (Hafizul) dan hubby serta rakan2 lain (Wan Rizan, Azim dan Afif) sebagai wakil Kelab Umno Southampton. Majlisnya dijadual bermula pukul 6 petang, dengan itu sejak pukul 10.30 pagi dah bertolak dari Soton. 

3. Sampai kat Manchester diorang singgah lunch dulu kat satu kedai Pakistan ni. Makan nasi beriani+ayam percik+lamb rib. Dengar je dah macam terliur. Katanya puas hati makan kat kedai tu, banyak dan harga pun boleh tahan. Nasib baik cik abang tak makan sorang, tapau bawak balik sikit (nak kata sikit

pun tak jugak...2 nasi+1/2 ekor ayam percik+10 lamb rib..hehe). Puas la jugak orang kat rumah merasa..forward sampai hari esoknya. 
 

4. Tak habis dengan tu diorang singgah pulak mengadap aiskrim...Faluda namanya. Sejuk2 boleh pulak nak makan aiskrim (ni mesti akibat hasutan adik2 angkat hehe). Nasibla aiskrim tu tak boleh nak bungkus bawak balik, kalau tak dengan aiskrim tu sekali pun kirim bawak balik.

5. After that terus ke tempat majlis penyerahan sumbangan diadakan...sebanyak GBP 3,000 diperuntukkan untuk setiap Sekolah Malaysia di UK.
 

6. Sementara tu di Southampton, orang kat rumah tak larat nak tahan mata tunggu hubby balik...sampai rumah dah pukul 2.30 pagi. Dah selamat tidur dulu dengan anak2 hehe...

2 comments:

  1. kekekeke...betulla tu intan, kedai yg sama kitorg mkn, kedai aiskrim tu betul2 depan kedai nasi tu. memang topla 2 kedai tu ek diklgn org mesia kita. nyesalnya tak mkn eskrem.sob!sob! seb baik manchester ngan liv dekat je.,rasanya dlm 30 km je kut.

    ReplyDelete
  2. kire untung akak dah sampai dah, sy ni haa yg xsampai lg kak. isshh, apsal xmelantak aiskrim sekali kak, nasib xpreggy, kalo xkempunan gitu. tp xpe, manchester dkat je ngan akak, bile2 leh pergi kan...

    ReplyDelete